måndag, december 05, 2005

Bearbetning pågår

När jag sa att vi skulle fly verkligheten i London, visste jag inte hur rätt jag hade. Vilken helg!
På en enda helg hann vi med;

- Träffa min mans barndomskamrat
- Klura ut tunnelbanan(med hjälp av ovanstående)
- Gå på engelsk såväl som australiensk pub
- Monument(och alla de 300 trappstegen, certificat finnes)
- Tower of London
- Madame Tussaude
- Piccadilly Circus
- Buckingham Palace
- Trafalgar Square
- Speakers corner(religösa fanatiker hörnet, fritt översatt)
- En skymt av Big Ben
- Gå vilse och nästan hamna i de mindre trevliga kvarteren mitt i natten på en lördag
- Åka svarttaxi
- Vänligt men bestämt avböja erbjudande om extacsy till fömånligt pris
- Äta flottig mat på stående fot
- Göra av med en förmögenhet på ingenting egentligen(inträde till Madame Tussaude's: 720 kr för två vuxna)

Min hjärna går fortfarande på turboväxel för att försöka bearbeta alla intryck. Får ingen riktig ordning på det.
Det var underbart. Fantastiskt. Intensivt. Roligt. Spännande. Skrämmande(Chamber Live i Madame Tussaude - varningen till folk med hjärtproblem, gravida och barn under 12, fast jag tycker 21 hade varit en bättre åldergräns, var ingen överdrift. HOLY SHIT!!)

Jag kommer eventuellt pytsa ut detta över några dagar. En sak i taget.
Här får ni en bild. Den säger mycket.



Om önskningar finns om vad i listan ni vill att jag ska utveckla så går det bra att lämna. Så får vi se.

2 kommentarer:

Karolina Lassbo sa...

Ojdå. Det var mycket aktivitet det! Tur du verkade ha kamera med dig så kan du uppleva sevärdheterna hemma i soffan istället! =)

Vild-hallon sa...

Vad kul att du hade en trevlig weekend i London. Lite avundsjuk är jag allt!:-)