måndag, oktober 02, 2006

Blondie har talat

Idag har jag varit riktigt sådär överdimensionerat trött. Men jag har ändå gjort mitt bästa för att hålla mig vaken och alert. Särskilt kanske på föreläsningen i morse. Kugghjulen snurrade riktigt långsamt och jag hade fullt upp med att försöka hitta motivationen att fortsätta lyssna istället för att bara lägga pannan mot bordet och svimma en stund.

Plöstligt säger föreläsarinnan: Vad tänker ni på när ni hör ordet "fågel"? Jag ser min chans till att briljera, association är ju min grej! Kvickt får jag ur mig, rätt så högljutt också, "SKOG"! Det blir sådär tyst en liten millisekund. Jag tycker mig se föreläsarinnan rulla lite med ögonen innan hon tillägger: Någon speciell TYP av fågel kanske? varpå det kommer spridda förslag från klassen. "Mås", "koltrast"....

Resten av föreläsningen höll jag mina associationer för mig själv. Men mitt alter-ego hånflinade hela dagen och mumlade "Yeah, like a fox..."

3 kommentarer:

Ataharis sa...

Var det... Gertrud?

Karin sa...

Nix, Yvonne Waern!

A N N I K A sa...

Tss. Jag tyckte det var en jättebra association!