fredag, oktober 06, 2006

Höst-blues

Här blir det inte mycket gjort idag, vilket står i direkt relation till innetemperaturen som letat sig orimligt långt ner idag. Jag kan inte vara effektiv när jag fryser. Men jag har lyckats läsa en och en halv sida samt plitat ner ett par anteckningar. Nu är det bara resten kvar! Glaset är halvfullt. Eller var det innan jag välte ur hela alltihop i alla fall. Shit the same.

Undrar om jag inte var någon typ av flyttfågel i ett tidigare liv. Varje höst får jag ett helt sjukt behov av att resa. Jag måste bort. Hela mitt inre väsen sliter och drar, bönar och ber om att få slippa ännu en vinter. Och blir det inget resande av slår nästa primitiva funktion in. Jag vill sova. Jag har nog varit en igelkotte också. I ett tidigare liv alltså. Om det nu fungerar så. Hur som helst vill jag gå i ide. Men först måste jag ju lagra en fettreserv. Förstås. Om man föds igen så är nog detta min första gång som männsika. That's my excuse and I'll stick to it!

Sen vill jag veta var alla iskalla, sarkasm-drypande svar tar vägen när man verkligen behöver dem? Sitter de i solen under en palm och dricker drinkar ur kokosnötter då, eller?

3 kommentarer:

Cliff Hanger sa...

Undrar hur en korsning av en igelkott och en flyttfågel skulle se ut? Svårt, men garanterat fulare än du i alla fall.

Karin sa...

Jag tänker mig en trana med piggar... :D

Studiomannen sa...

"Sen vill jag veta var alla iskalla, sarkasm-drypande svar tar vägen när man verkligen behöver dem?"

Så det är nu man inte skriver puss eller kram eller lycka till? :-D

Slipp då, hedgehog!