måndag, september 04, 2006

Hyreskontrakt

Härmed upprättas ett tillfälligt hyreskontrakt för Hr Spindulus Gigantus.

  • Kontraktet gäller striktligen för utrymmet i sopskåpets bakre del, vänstra hörnet.
  • Kontraktet kan när som helst av värden (mig) sägas upp, utan uppsägningstid.
  • Som hyra kräver värden ett minimum på 50 infångade och oskadliggjorda bananflugor - per dag.
  • Vistelese utanför, av värden uppsatta, gränser bestraffas obönhörligen med död genom dammsugaruppsugning.
  • Kontraktet gäller endast och allena Hr Gigantus. Eventuell familj/vänner/kompanjoner kommer att få personliga erfarenheter med ovan nämnda dammsugare.

9 kommentarer:

Studiomannen sa...

Inget mer våld än dammsugaren? Jag brukar dräpa dem medelst skosulor eller tidningar. Allt i hemmet är en bra spindeldräpartidning. Spindeln liksom trycks ut på det glatt papperet med bilder på köksluckor i ek.

(exbzapsc)

Karin sa...

Jag har något av en arachnofobi... Med dammsugaren kan jag fortfarande hålla ett tryggt avstånd när jag dräper monstret (fast mellan dig och mig - jag låter oftast någon annan sköta avrättningen. Jag är för jävla skraj själv).

Vild-hallon sa...

shcJag försöker slå ihjäl dem på avstånd genom att kasta saker på dem... lyckas sällan så jag får repa mod och gå fram och slå ihjäl dem men jag passar mig för att stå för nära ifall de går till attack... eller nå't. En bra spindel är en död spindel. :-D

Karin sa...

Amen! Har också försökt med att kasta saker på dem, det brukar sluta med att de springer och gömmer sig i någon mörk vrå. En dålig spindel är en försvunnen spindel. De brukar dyka upp igen lagom tills man börjat slappna av...

S-Man sa...

Ah Meh!
Inte så konstigt att regnet har vräkt ner över oss de senaste veckorna, så många stackars spindlar ni verkar ha tagit kål på.

En bra spindel lever utomhus.
Därför: fånga dem i ett glas och eskortera försiktigt ut dem istället, så får vi både vackert väder och glada spindlar.

=D

(atirpmly)

Vild-hallon sa...

Skönt att höra att det är fler än jag som har en, egentligen helt orationell, rädsla för spindlar.

Och du Snurre - du är välkommen att flytta in hos mig när du vill och ta hand om mina spindlar. Jag lovar att stå och se beundrande på dig varenda gång du lyfter ut en spindel i ett glas. :-D

Karin sa...

Snurre: Fånga i ett glas?? Är du helt tossig? Bara ett ynkligt lager av glas mellan mig och besten? I think not... Dammsugaren åker fram i nödsituationer och då endast i akut självförsvar. Men spindlarna i trädgården låter jag vara!

fplsehxt- den du!

Anonym sa...

Är också inne på linjen att de skall undvikas i så stor utsträckning soom möjligt. Kan därför inte uttala mig om bästa sättet att bli av med spindlar. Det är tidsödande, men brukar fungera att springa till närmsta person och övertala denna person att ta bort spindeln. Min pojkvän gör det ganska snällt, lillebror envisas med att reta mig i några timmar efteråt för att han tycker jag är löjlig. Men det är det värt...

(howis - löjligt enkelt, ge mig en större utmaning...)

Elina sa...

Du är bra modig du! Jag kan inte ens använda mig av dammsugaren eftersom jag inte kan komma till ro med påståendet att de inte överlever i dammsugaren och dör där. Hur vet man det!? Är det någon som har kollat? Är det verkligen någon som har sugit upp en spindel, öppnat dammsugaren och sedan rotat igenom hela påsen och hittat spindelliket? Nähä, du. De är ena tåliga j*vlar. (oj, ursäkta)Jag slår vad om att de kryper ut igen - de krypen! Kryper ut för att HÄMNAS! (Jag hittade en på sovrumsgardinen några veckor sedan, ganska säker på att den var lite dammig)
Så jag beundrar ditt mod. :) Lycka till med hyreskontraktet.