måndag, september 11, 2006

Är onda ting tre?

Alla goda ting är tre, sägs det. Gäller det för onda ting också? I sånt fall är jag lite orolig.

Idag ska jag till tandläkaren. Jag är inte så imponerad av tandläkarbesök. Det är lite som med gynekologbesök. De ska in i dig och rota. Jag gillar inte det. Att det dessutom kan bli direkt smärtsamt gör det ju inte roligare heller. Dessutom har lillkillen fått sin allra första tandläkartid direkt efter mig. Lycka till med att få honom att visa huggtänderna. Det gör han bara i trängda situationer och då får man inte mycket tillfälle till att ta sig en titt. Möjligtvis på bitmärket efteråt.

Imorgon står redovisning inför klassen på agendan. Vi har fått i uppgift att skriva en argumenterande text. Vi fick 24 timmar på oss att plita ihop något vettigt. Texten ska inte bara lämnas in dock, den ska också redovisas muntligt inför klassen. Vad har jag valt för ämne? "Avskaffa vintern". Japp, det känns duktigt seriöst.

Om nu även onda ting kommer om tre så kommer jag att kika över axlen resten av den här veckan. Kanske blir det den här veckan jag ramlar i trappen i skolan? Jag har sett det hända för mitt inre öga. Det var inte vackert.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hur gick inlämningsuppgiften?

Karin sa...

Tjaaee, ganska bra tror jag väl. Det visar sig väl när vi får tillbaka den, bedömd. Den muntliga redovisningen gick som ett flytande vatten, det blir så när man verkligen brinner för något.. eh...ja.

Anonym sa...

"som ett flytande vatten"? lite trögande än "som ett rinnande vaten" då?

Hoppas betyget blir bra...

Karin sa...

Är "vaten" detsamma som vatten? I sånt fall var det sötvatten jag syftade på. Juh.