söndag, september 24, 2006

Snart är jag ingen nolla... kanske

Nu ligger de första högskolepoängen så nära att jag nästan kan ta på dem! Duggan i fredags gick ok, men någon full pott räknar jag inte med. Alls.

När jag valde program till högskolan var en av kriterierna att det absolut inte skulle handla om någon matte. Inga siffror, inga formler. Jag är inte bra på matte och det är förmodligen därför jag tycker så illa om ämnet.

Textdesign. Text. Design. Låter det som det skulle kunna vara matte inkluderat där? Nej, det trodde inte jag heller. Tills vi, dagen innan duggan, gick igenom "läsbarhetsformeln".
- Murphy, min ständige ovän och följeslagare, tröttna!

a / b = ML
c / a = LO
LO * 100 + ML = LIX

Men jag satte den på duggan! Tror jag...

2 kommentarer:

Vild-hallon sa...

Jag har en herrans massa högskolepoäng och trodde mig veta vad som ingick i den akademiska världen... men vad 17 är en dugga?

Anonym sa...

Duggen?