torsdag, maj 18, 2006

Nämen!

Ja just ja! Nästa vecka är det bara 3 arbetsdagar! Tjo-hoo! Efter nästan 2 veckor tillbaka på jobbet-som-gud-glömde behöver jag lite semester! Dessutom vill jag ha strålande sol och värme på min fyradagars helg. Ja? Självklart!

Idag cyklade jag i regndis upp till skolan för att hämta mellankillen. Ja, ni läste rätt, jag cyklade. Motionerade. Hallelujah, praise the lord. Med lillkillen bakpå trampade vi iväg. Zick-zackandes mellan sniglar. Har de årsträff idag eller? Sniglar samlen eder, liksom. Helt sjukt hur många sniglar med sina skal det krälade överallt <--- Skitäckligt!
I vilket fall. Jag kommer äntligen fram till skolan och knallar på skakiga, mjölksyrefyllda ben över skolgården för att hämta mellankillen. När jag väl hittar på honom tittar han snabbt upp från kulspelandet och hejar. Sen tittar han igen, med rynkade ögonbryn. "Vad skrynkligt hår du har mamma!"
Vi kan väl säga att duggregn inte har en positiv inverkan på mitt hår. På hemvägen drog jag upp luvan.

5 kommentarer:

S-Man sa...

Efter två veckor med regn så kan jag meddela att INGET regn längre har någon positiv effekt på mig.

=/

A N N I K A sa...

Hahaha. Skrynklig hår? Barn hittar så himla bra beskrivningar!

Vad man undrar är när bildbeviset på ditt samarbetsovilliga hår kommer? För på bilden i bloggen ser du ju väldigt välkammad ut.

Ataharis sa...

Skrynkligt? Gahaha! Eller jag menar förstås, fy så jobbigt med sånt hår. Men, skrynkligt! Hahaha!

Vild-hallon sa...

Jag "lider" också av skrynkligt hår och håller mig helst inomhus vid duggregn, annars ser jag snart ut som om jag fått en elchock eller något. Finns inte en plattång eller hårprodukt som rår på mitt hår.

Sniglar och daggmaskar är äckliga när man cyklar. Det måtte se kul ut med en vuxen människa som cyklar i sicksack för att undvika att köra ihjäl de stackars djuren. Här har du en till.

Karin sa...

Snurrus: Känns som det har regnat sedan tidernas begynnelse här...

Annika: Bildbevis? Nej, lite självrespekt har jag fortfarande. Angående kortet. Plattång.

Trulsa: You have no idea!
Tror jag?

Hallon: Vi ska inte cykla tillsammans efter regn, det hör jag det!