söndag, maj 14, 2006

Lyckliga jag

Jag är så lyckligt lottad. Nära inpå varje dag får jag små korn av vetskap som andra går igenom hela livet ovetandes om. Tänk vilken tur jag har som har blivit begåvad med en förmåga att, helt utan att behöva anstränga mig, lära mig nya saker varje dag. Små saker, men viktiga saker.

Idag tex har jag lärt mig att brännässlor bränns även genom trädgårdshandskar. Tänk vilken bra vetskap det är. Tänk vad många det är som inte vet det. Som aldrig har fått uppleva det. Men för er kan jag tala om att det gör ont. Japp. Ont.

En annan erfarenhet jag har är att min stortå inte riktigt går får plats mellan golvet och undersidan av innerdörrarna. Det är väldigt nära, men nageln brukar stoppa upp det hela. Men bara med en hårsmån. Bara så att den viks upp på ett ytterst obehagligt vis. Sånt kan också vara väldigt bra att veta och komma ihåg. Tänk vad många det är som aldrig får veta exakt hur nära det är att stårtån faktiskt får plats under...

Ja, jag är sannerligen lyckligt lottad.

4 kommentarer:

Vild-hallon sa...

Tack för att du talade om det för mig. Jag har nämligen alltid funderat. :-)

Karin sa...

Vassego! Glad att ha kunnat hjälpa till :)

S-Man sa...

Hrm... otur när... du rör dig... elle'?

Karin sa...

Story of my life, Snurrus Sprättus.