söndag, december 31, 2006

Omslag

Aha, ni trodde att jag i år verkligen hade förätit mig på julmat och chokladaskar och kilat vidare till nya vidder? Men nära skjuter ingen hare ska jag säga! Än vattnas det i munnen när någon säger julbord och godis, men så är jag ju också undantaget som bekräftar regeln, any day of the week.

Nyårsafton idag sägs det. Igen? Men... men... jag har ju inte lyckats uppfylla löftet jag gav förra nyåret än? Jag kanske kör en favorit i repris idag då.

I mellandagarna släpade jag mig till jobbet-från-helvetet. I alla fall två av mellandagarna. Och vet ni vad som hände? Jag blev sjuk. Fysiskt sjuk. I skrivandets stund håller jag på att hosta upp en lunga. Jo, det är säkert.

Annars så...

Julen förflöt utan incidenter. Lill-killen var inte riktigt så ilsket skräckslagen när tomten kom. Kanske för att tomten var riktigt vansinnigt lik en viss storebrorsa. Vars tomtejacka hade den nya, moderna 3/4-dels-ärmen. I Nordpolen är det det senaste. The shit. Stundtals halkade tomtens mustasch upp näsan, vilket han snitsigt förklarade med att han var gammal. Så klart.

Vad hjälper mot hosta? Säg inte varm mjölk av något slag, för det kan inte klassas som människo-föda. Om du är äldre än 4 månader.

Gott Nytt År på er allihop!

4 kommentarer:

S-Man sa...

Det enda som egentligen hjälper mot hosta... är att ge fan i att hosta.

Gott nytt år!

=D

Anonym sa...

Nu, däremot, börjar vi alla fundera lite på om du ändå inte råkat hosta upp den där lungan och ligger på intensiven? Enåenhalv vecka utan ett inlägg... gettin' worried here!!

S-Man sa...

Du glömmer väl inte bort att andas?

=)

Karin sa...

Jocke: Tackar för omtanken :D Lungorna verkar sitta där de ska, men man vet aldrig så noga... Jag har min egna lilla intensivmottagning här hemma. Jag är ensam patient.

Smannos: Nej, men jag kommer nog dit också... :D