fredag, december 08, 2006

Vill ni se en stjärna...?

Jag har aldrig varit mycket för idoler. Inte när jag var yngre heller. Jag har aldrig varit den som maniskt samlat på bilder eller prylar som har med en person, grupp eller hobby att göra. Jag tror inte att jag maniskt har samlat på något alls. Möjligtvis uppmärksamhet. Men ibland kan jag nästan avundas dem som engagerar sig så otroligt mycket i något. Som låter det bli mer än en hobby och som förlorar sig totalt i det. Om det gäller en dansbandsgrupp eller tågbanor spelar ingen roll, det är engagemanget som räknas. Jag förstår det inte, men jag tror att det kunde vara lite häftigt.

Jag har funderat över vad det är som gör att vissa har den här egenskapen och andra inte. Det enda jag kan komma fram till är att vissa är skapta för att beundra, andra för att beundras...

Ja? VADDÅ??

(Har jag alltid så mycket bisatser när jag skriver? Det har jag inte tänkt på... Grammatikkursen har skadat mig för livet. Undra om man kan få ut ersättning på personförsäkringen för sånt? Frågor, alla dessa frågor...)

4 kommentarer:

Martin Nilsson sa...

Till ditt försvar kan man ju säga att du engagerar dig bra mycket mer i din blogg än somliga av oss andra... ;)
/m.

Vild-hallon sa...

Att vara lärare (med kontrollbehov) är också att vara skadad för livet... jag tänker oftast på om det är grammatiskt riktigt, rätt stavat eller ett, helt uppåt väggarna, fel uttryck.
Jag upptäcker inte alla fel jag gör, men jag försöker, kan helt enkelt inte låta bli.
Jag tröstar mig med att jag inte bryr mig om hur andra skriver i alla fall... :-D

Karin sa...

Inte eleverna heller? ;)Det är med skräckblandad förtjusning som jag lägger märke till att jag VET att jag har många bisatser i ett stycke. Jag som alltid haft grammatik-fobi...

Anonym sa...

Det beror på VAD eleverna skriver... är deras uppgift någonting grammatiskt så självklart rättar vi - tillsammans, eleven och jag. Är det en spontanberättelse rättar jag inte såvida jag förstår vad som är skrivet.

Vuxna människor bryr jag mig inte om överhuvudtaget... men det finns det lärare som gör. Jag har skräckberättelser om vad en del lärare gjort mot föräldrar. Men det kan jag ju ta en annan gång... :-D

/vild-hallon