söndag, februari 11, 2007

Ugglor i mossen

Nej men allvarligt talat. Jag tror visst jag fick ett smärre hjärnsläpp igår. Det kan ha blivit en kopp kaffe för mycket; jag mår bättre idag. Tackar som (inte) frågar.

Jag var på fest igår. Jag, maken och lillkillen gick på inflyttningsfest och av alla tre tusen personer där (give or take några tusen) kände vi en (1) person från början. Jag stod överst i turlistan för att slippa köra hem och kunde därmed unna mig ett par glas vin. Det visade sig vara högst förmånligt när vi lite senare på kvällen skulle ha "norsk karaoke". Innan jag skulle ta på mig lurarna hade samtliga personer före mig fått låtar som man känner igen på de första fyra takterna. Nu hörde jag Magnus Uggla sjunga. Magnus freaking Uggla!! Någon gammal VM-låt. Det var inte bara jag som aldrig hade hört den förut och det är inte en önskvärd situation när det kommer till norsk karaoke.

Det var bland de längsta två minutrarna i mitt liv. Nynna osammanhängande har fått en ny mening.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hahaha, norsk karaoke brukar vi köra här på labbet ibland. Slutar för det mesta med hysteriska skrattanfall! :)

Vild-hallon sa...

Vad är "norsk karaoke"? (känner mig lite dum och oinsatt här just nu... ) :-D

Karin sa...

Fredrik: Japp och denna gång var det jag som bjöd!

Vild-hallon: Norsk-karaoke är när man själv får höra musiken i hörlurar. Sedan ska man humma och nynna melodin till sina lagkamrater som i sin tur ska gissa vad det är fär låt. Åker man då på, som jag gjorde, en låt man aldrig har hört: Då är man ute på djupt vatten!