onsdag, februari 07, 2007

Boooring

Den här pilgrimsvandringen jag skrev om förut, den som vi gick för att "insupa atmosfären" till en uppgift vi skulle göra. Nu ska jag prata lite om den här uppgiften.

Först var det meningen att vi skulle bli tilldelade olika platser utmed den här vandringsleden och sen skriva en text med anknytning till den platsen. Sen skulle vi inte få någon plats, utan välja en själva. Sen skulle vi inte skriva om någon plats alls, utan inspirera någon annan att gå på pilgrimsvandring. Sagt och gjort, jag började skissa upp lite försikigt hur jag tänkt mig. Men så fick vi nya direktiv igen. Nu skulle vi skriva en fiktiv berättelse som skulle utspela sig på en verklig plats. Ungefär som "Arn". Arn! Som om jag ens hade läst de förbannade böckerna om Arn.

Google, google på skärmen där, säg mig genast vem den där Arn är!

Nu sitter jag här med en halvfärdig berättelse som säkerligen inte har någon likhet alls med Arn. Vad är det för namn egentligen, Arn. Och hur kommer det sig att varje gång jag skriver det så skriver jag ARn? Jag tror inte att jag gillar Arn faktiskt. Han skulle säkert inte ha gillat mig heller.

Nej, tillbaka till storyn nu. Funderar på att låta huvudpersonen dö. Ond, bråd död är alltid bra. Alltid.

Jävla Arn.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Karin! Ewa här. Hittade din blogg via Robins.
Många bud har det varit om den där Rombotexten. Själv har jag haft idétorka i flera dagar, och resultatet lär bli lååångt ifrån Arn. (Misstänker jag iaf, eftersom jag inte heller läst Arn.)
Ha det bra!

Karin sa...

Ewa: Jag blir galen på den här uppgiften! Men ville han ha en saga, ska han få en saga! :D

Vild-hallon sa...

Jag bor i Arn-land... här har de (turistbyråerna) lyckats med konststycket att få den fiktive figuren Arn att snudd på bli verklig. Turister frågar i vart fall som helst om man kan peka ut Arns grav, var han bodde etc.

Karin sa...

Hallon: Japp och det är det våran "uppdragsgivare" har hört också. Nu vill han ha samma effekt på "sin" pilgrimsled...