tisdag, februari 20, 2007

Så börjar hjulen snurra (och borrarna också)

Tjugo minuter kvar innan borrarna startas... Just nu håller de väl på och slipar dem? Vet ni förresten varför tandläkare har sånt där skydd för munnen? Det är för att de ska kunna dölja sina sadistiska leenden!

Förresten glömde jag att säga, i all min blygsamhet, att jag vann ett väldigt prestigefyllt pris igår! Vi hade en tävling inom kursen där alla blev tilldelade ett ämne; luft, jord, eld eller vatten. Jag fick eld, fast jag ville ha luft. Sen hade vi nittio minuter på oss att skriva fritt om detta ämne. Fyra vinnare, en inom varje kategori, skulle utses. Så igår blev jag tilldelad "The Cloetta Kexchoklad price" (ungefär som Pulitzer-priset, fast lite finare).

För dem som har vägarna förbi MdH i Eskilstuna kan ni läsa mitt inramade bidrag, som hänger precis bredvid föreläsningssal "Filen".

6 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis!


Word ver: fazfeke
Nice

Anonym sa...

Många grattis... till "The Cloetta Kexchoklad Prize". Tungt!

/vild-hallon

Anonym sa...

Jag hade extrem sprutfobi då jag var mindre och även om inte särskilt mycket av den var kvar i vuxen ålder har en liiiten del ändå funnits där. Det där obehaget.

Då blev jag blodgivare. Idag är sprutor kul! :)

Aldrig funderat på att bli tandläkare? ;)

Anonym sa...

Karin : Jag har aldrig sagt att det är egoistiskt att vilja sitt barns bästa. Vad jag har sagt är att det är egoistiskt att vilja ha mer ledigt och pengar för det. Där anser jag att barn är frivilligt och det är ett beslut man tar när man skaffar barn då får man se till sin situation hur livet är och hur det kommer att bli med barn i det.
Att fullt friska människor ska få bidrag för att kunna vara hemma med sina barn är befängt och då har det blivit ett lyxproblem.
Jag vill att dessa lyxpengar ska gå till föräldrar med barn som har funktionshinder till vården till hemtjänsten, till bättre friskvård för sjuka, till mindre segregation.
Pengarna kan inte räcka till allt och då tycker jag att det finns andra som behöver dem bättre
Eller man kan också säga varför ska en person som väljer att inte arbeta bli försörjd av staten med bidrag. När en sjuka och arbetslös som inte har valt den situationen får höra att det är fult med bidrag…

Anonym sa...

singoalla: Ok..inte så relaterat till vad hon skrivit men...

Med ditt resonemang skulle endast höginkomsttagare kunna skaffa barn. Det skulle ju vara de enda som har råd. Vi behöver fler barn i Sverige, inte färre. Vi behöver fler som kan betala skatt i framtiden. Inte färre.
Att jämföra att få bidrag för att vara hemma med barn med att vara arbetslös och få bidrag är ju inte speciellt smart. Det är ju inte ens samma diskussion faktiskt.

Darling sa...

GRATTIS!!!!