söndag, februari 04, 2007

Skidåkning på g!

Min stora kille hade en lapp med sig hem från skolan i fredags. Tydligen ska de iväg och åka skidor i mitten på mars. Slalom. Tydligen behövde de föräldrar som kunde ställa upp och skjutsa, och kunde man det skulle man få liftkort och hyra skidor till ett mycket förmånligt pris (99 spänn!!). Klart att man ställer upp!

- Nej, vad roligt! Då följer jag med er och åker skidor!
- Ehh... jaha? Kan du åka skidor då?
- Jaaa då! Det har jag gjort förut. För 12 år sedan. Det gick hur bra som helst.

Det kan ha varit inbillning, men jag tyckte inte att han såg odelat lycklig ut? Nä, det var nog bara inbillning.

Tut i backen!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hahaha, du menar alltså att du blivit en sån där förälder som tvingar barnen att skämmas för en då man följer med på deras utflykter och dom anser det hela fullkomligt pinsamt?

Åh jag vet jag är så hemsk, men det var något av ett öppet mål!

Dessutom vet jag att jag själv kommer bli precis likadan då mina egna barn blir lite större. What goes around comes around sägs det ju..

Karin sa...

Vaddå blivit? Det har jag ju varit hela tiden! Barnen har bara varit för små för att inse det än. Stora killen börjar känna kaffelukten dock!