onsdag, januari 17, 2007

Show me the money!

Jag är erkänt dålig med pengar. De formligen brinner i händerna på mig. Jag är den typiska spenderaren den 25:e och fattiglappen typ fem dagar in på den nya månaden. Min förklaring till detta är att jag föddes till att vara rik. Fast sen så blev det inte så.

Däremot har jag upptäckt att jag kan stretcha en hundring nästan hur långt som helst. Om jag vill (läs måste) kan jag alltså vara riktigt ekonomisk. Ännu en bieffekt från att vara produkten av två människor som är varandras motsatser. Tänk om jag kunde mana fram den sparsamma sidan i mig en hel månad i sträck. Eller - svindlande tanke - flera månader i sträck! Då skulle jag kanske till och med kunna spara pengar. Det skulle alltså inte bara skramla till på vuxenpoängkontot utan även på det riktiga, användbara kontot.

Är det fler än jag som tycker det är lite obekvämt när man sitter framför "sin" banksnubbe/snubbinnna och de frågar om man har någon typ av sparande och man måste fråga om pantflaskor räknas?

1 kommentar:

S-Man sa...

Spara?
Är du redo för börja att pensionsspara oxå?

Äh, ös på bara.
Easy come - easy go...