fredag, januari 26, 2007

Karma

Satt just och läste igenom de åttio frågorna jag svarade på för ett tag sedan.

"61) Är du petig när det kommer till stavning och grammatik? Jag kan bli grymt irriterad på stavnings- och grammatikfel, speciellt om det är simpla sådana. Men det är ganska sällan som jag säger något. Jag klara inte heller av "ja e gla ida"-stuket heller."

Lägg märke till meningen i fet stil, om ni inte redan gjort det. Förutom att "klarar" saknar ett "r"(som min bror i all vänlighet - för visst var det bara av ren vänlighet? - påpekade) så är det en allmänt kasst uppbyggd mening. Dålig stavning och meningsbyggnad smittar. Ger dålig karma. Fördärvar sinnet. Här har ni beviset.

2 kommentarer:

Lotten Bergman sa...

Det här tycker du nog är intressant!

Anonym sa...

Du hällde nog i dig lite för mycket heller, tror jag.
Man får akta sig noga. Det blir lätt för mycket av det goda...

=)