torsdag, november 09, 2006

Duktig!

Det finns de som tänker först och (eventuellt) talar sedan. Så finns det de som tänker och talar samtidigt. Jag faller in under den senare kategorin relativt ofta.

Idag, efter en liten bensträckare vid föreläsningens slut, la läraren märke till att ungefär halva gruppen hade gått för dagen. När han kommenterade detta hör jag mig själv säga: Då får du ta upp något riktigt intressant nu!

Det jag hade i tanke var en annan föreläsare som varnade oss för att gå tidigt, för det var i de sista minutrarna som den bästa informationen kom. Jag tror att dagens föreläsare mer tänkte: Och det jag har sagt hittills har varit...? I vilket fall fick jag en blick som gjorde att jag fick nypa mig i armen för att se om jag var kvar eller om jag eliminerats.Skönt att se att takterna sitter i; jag kan fortfarande göra bort mig på en nivå som de flesta bara kan (mar)drömma om!

3 kommentarer:

A N N I K A sa...

En klart underskattad talang det där, om du frågar mig. Vad skulle du annars blogga om? ;o)

Anonym sa...

Vilken kommentar!
Nog kan jag uttrycka mig lite galet ibland men det där är ju på en helt annan nivå. Imponerande!

Karin sa...

Ja ni är allt lite avundsjuka! Det förstår jag...