söndag, mars 28, 2010

Normalt, normalare, normalast.

Jag vill skriva. Det vill jag verkligen. Men allt runt omkring mig är så normalt. Jag förstår inte... Det är som jag har hamnat i twilight-zonen av normalitet. Jag har inte så mycket som snubblat till offentligt på hur länge som helst. Verbalt har jag snubblat några gånger, fast det har mer varit som när man tror att det ska komma ett trappsteg och så gör det inte det. Man ser jävligt dum ut, men inget dramatiskt händer.


Eller så händer det lika mycket som förut, men jag har slutat reagera? Jag har helt enkelt vant mig vid att vara jag. Det är inte alls lika roligt som när jag inte var det. Tänk då ett bilfönster öppnades, strax efter att biltvätten satt igång! Åh, det var tider det. Eller när mitt öga blev bedövat hos tandläkaren! Såna typer av bisarra upplevelser är så sällsynta nu för tiden. Twilight zone av normalitet I tell you. Jag kan till och med sakna, och jag trodde aldrig att jag skulle säga det här, tiden i grammatikträsket. Kanske en av de mest bisarra upplevelserna. Däremot lever mitt hår fortfarande sitt eget liv. Men det har jag vant mig vid. Suck.

3 kommentarer:

Niklas sa...

Hörde du det Murphy? MURPHY? Är du där?

Stina sa...

Gå med i surasekten? Det måste ju vara Hollywood kvalitet på den underhållningen tänker jag. Alternativt ta ett extrajobb på macken. Allting är inte normalt i sura. Det kan jag aldrig tänka mig att det är :)

Karin sa...

Åhh du har så rätt Stina!! Jag bor ju i onormalitetens epi-center!

Skrämmande-som-fan att jag inte tänkte på det själv dock! Betyder det att jag börjar betrakta det onormala som normalt?? Brrrr...