torsdag, oktober 25, 2007

Protest!

Jag visste det! Jag har haft det på känn sen jag tog i den första boken. Stieg Larssons trilogi alltså. De ska göra film av hela alltihop. Why, oh why!

Jag har läst de två första böckerna och det är bland det bästa jag läst i deckar-väg. Den sista liksom suger jag lite på. Jag vill inte att det ska ta slut och jag vet att när jag väl börjar läsa kommer jag inte kunna lägga ner den förrän den är slut. Men nu ska det bli film...

Måste man göra film av alla böcker som säljer bra? Varför kan de inte låta oss ha våra fantasibilder intakta? Jag vet att jag inte kommer kunna stå emot, jag kommer att se filmerna med ett missnöjt ansiktsuttryck, muttrandes om att den och den inte ser ut sådär och pratar inte heller på det viset och hur kan de hoppa från här till där? Why, oh why! Trots vetskapen om att jag kommer bli lika besviken som alla andra gånger jag har sett filmatiseringar av böcker jag tycker om, kommer jag likförbannat att se filmerna.

Sätter de in Mikael Persbrandt som huvudkaraktären vet jag inte vem jag måste ge spöstraff, men någon blir det. No mercy.

6 kommentarer:

Frk Fleggman sa...

Jag tror det blir Mikael Nykvist som Micke Blomkvist.

Anonym sa...

Det går jag inte heller med på... *surar*

Karin sa...

Och med anonym menar jag förstås mig själv...

Anonym sa...

Ha! Det blev Nykvist ju... hörde det alldeles nyss på nyheterna. Vad ska du göra nu då? :-)

I know.. sa...

Klart att de inte kunde ta Persbrandt till rollen! Det hade blivit HELT FEL! Fast om de hade gjort det hade jag velat spela Erica..;-)
Men jag är grymt besviken att det blev Nykvist till slut.. Alltså, han är inte ens lite snygg nånstans. Seg som en godisråtta och allmänt trist. NEJ!
Hon som ska spela Salander (tror hon heter Rapace) har jag ingen åsikt om, har inte sett nåt hon gjort.
Jakob Eklund kanske hade passat som huvudkaraktär?? Vem ska spela Erica? Do you know?
Jag väntar med den sista boken till den kommer på pocket.

Karin sa...

Hallon: Jag tänker sura förstås. Och beklaga mig till alla som vill lyssna och en del som inte vill det också. Nykvist som Mikael Blomkvist - jag fnyser i förakt!

Ida-Maria: Ingen aning vem som ska spela Erika, men det blir väl Helena Bergström eller nån sån... bläää.