måndag, mars 12, 2007

Karin, the miljardär

Maria, om du läser det här: Jag ska bara blogga lite först, sen ska jag börja med uppgiften! Säkert!

Lotten skriver om vad hon (inte) skulle ta sig till om hon fick flera miljarder pengar. Det inspirerar mig. Dagdrömmande är alltid inspirerande och högt prioriterat, vilket också är skälet till varför jag nu bloggar istället för att jobba med denna veckan inlämningsuppgift. I en rättvis värld borde blogginlägg räknas också...

Jag har genom åren haft ganska ingående teorier om vad jag skulle göra med ohyggligt mycket pengar, om de skulle råka landa på mitt konto. Personlig kock, tränare, stylist och barnflicka har ofta varit inkluderade. I en fantasivärld är det en jättebra idé. I en mer realistisk värld (där miljardtals kronor hör hemma, yeah right) har jag kommit till insikt med att det kanske inte skulle funka som jag tänker mig.

Den personliga tränare som hurtigt kommer inskuttandes i mitt sovrum, där jag fortfarande ligger med ansiktet planterat i kudden, samtidigt som den personliga kockens nyttiga, goda frukost möglar på sin bricka bredvid min säng, den personliga tränaren skulle få sparken fortare än han/hon kunde säga situps. Den personliga stylist som hävdade att mina jeans kanske blivit en smula lite för små för att jag ignorerat den personliga kockens hälsosamma mat till förmån för glassiga luncher med goda vänner, och som inte noterat i sin kalender att det är pms-vecka, den personliga stylisten får också foten. And so on...

Om sanningen ska fram vet jag inte vad jag skulle göra med så mycket pengar. Fast missförstå mig inte, jag skulle inte vara den som var den som tackade nej! Oh nei, nei! Faktum är att jag skulle nöja mig med några ynka hundratusen, om det var på det viset.

Det är som jag alltid sagt: Jag kräver inte mycket.

1 kommentar:

Anonym sa...

Det lär vara ett rent helvete att vara rik - och arbetsgivare.