måndag, mars 12, 2007

1994 var året

Imorgon ska jag åka slalom för första gången på 13 år. Så om en rosig, liten bebis föddes samtidigt som jag gjorde pistarna osäkra sist, så har denne hunnit bli en finnig tonåring när jag nu hejdlöst ska kasta mig uti backarna, med livet som insats, igen.

Detta väljer jag att göra inför min son och hela hans klass, inklusive lärare och andra föräldrar. Jag överlägger fortfarande om jag ska ha på mig samma skidställ som då, för 13 år sedan? Det är rött, lila och gult. Egentligen skulle det ha skänkts till någon klädinsamling för länge sedan, men det har inte blivit av. Å andra sidan är jag tämligen fäst vid min son, så jag kanske väljer att använda det mer nyinköpta skidstället.

5 kommentarer:

Karin sa...

Skabakolla... Jo men det fungerar ju!

Anonym sa...

Lycka till!

*by god you're gonna need it*

*vissel vissel*

mazuli sa...

Jag insisterar på det gamla skidstället. Nu när du tagit på dig rollen som förälder måste du göra det fullt ut. Genom att skämma ut ditt barn.

Hähä.

:D

Karin sa...

Fredrik: Tack!

Mazuli: Nej jag kunde inte göra det... det är en träningssak tror jag. Kanske nästa skidresa.

Anonym sa...

Även en 13-åring har en hel del image att tänka på.
Man kan vara "ute ur matchen", vad gäller brudarna i klassen, länge, vill jag minnas... att någon i min klass råkade ut för.

Tråkig historia det där...