torsdag, mars 26, 2009

Saker som oftast händer mig och ingen annan...(del 2)

Ok... ni förstår dramat? Bågen, portalgrejen som sprutar vatten, kommer närmre och närmre sprutandes just vatten med rätt bra tryck. Fönsterhelvetet är fortfarande öppet med ca 1 cm, från topp till längst ner vi spegeln. Ett antal scenarion spelas för mitt inre öga och alla slutade med att jag sitter dyngblöt med vatten till fotknölarna och ser dum ut.

I vild panik vänder jag mig kors och tvärs i bilen, får syn på en filt i baksätet och sliter den åt mig. Nu var det här inte vilken filt som helst, utan en sån där picnic-filt, med fleece på ena sidan och nåt slags vattenavstötande material på den andra sidan. Ja, just det, vattenavstötande. Jag vänder fleecesidan mot mig och trycker den andra sidan, med bästa förmåga mot den öppna springan. Vet ni hur långt det är från ett bilfönsters topp till botten?

Med båda armarna gör jag vad jag kan för att förhindra att vatten och bilschampoo forsar in i bilen. Det går sådär. Det blir blött. Medan jag sitter där och kämpar slår det mig att det helt säkerligen finns en övervakningskamera, så att personalen inne i macken kan hålla koll på vad som försiggår i tvätteriet. Jag tänker mig att de skrattar sig harmynta. Jag tänker att jag bjuder på det, it's on the house. Men! Jag kräver här med, att mitt karmakonto nollställs! Kanske lutar över åt plus till och med.

Jag har en stark känsla av att många av mina medmänniskor går igenom hela livet utan liknande upplevelser.

8 kommentarer:

Jasmin sa...

Hahahaha...

Du lever ett fantastiskt liv!

Men jag säger bara... om det finns nån jäkel därute som går igenom hela livet utan liknande upplevelser så vill jag ha namn och adress till det kräket. Sen kan vi åka dit och hosta dem i ansiktet så att vi smittar ner dem med antikarmsyndromet!

Jasmin sa...

antik-arm-syndromet..? hmm..

Karin sa...

antikarmsyndromet? Enlighten me!

Sara med H sa...

OM jag hade haft körkort och OM jag hade ägt en bil och OM jag bestämt mig för att tvätta den i en sån där biltvätt, ja då skulle jag säkerligen råkat ut för något liknande. Jag har en fallenhet för att hamna i konstiga situationer.

Jasmin sa...

antikarma.. ja. jag hade ingen större poäng där egentligen annat än antikarmsyndrom borde vara ett typiskt tillstånd när man lider av minus karma..
Men tja. Jag och min humor är ett kapitel för sig.

Karin sa...

ahaaaa... det tog mig ganska lång tid att läsa anti-karma, istället för antik-arm. Tänkte att det var nån slags ny tennisarmbåge-grej. Men jag ska bli textdesigner när jag blir stor!

jenny olsson sa...

hahahaa! nej du är inte ensam.Tror jag ska starta en blogg och skriva om mina missöden i livet för det kan ju glädja nån annan som känner igen sig. Tack för inspirationen, skrattade högt!!!

Karin sa...

Missnöjen är alltid upplyftande i vardagen. Oftast andras mer än sina egna. Och varsågod för inspirationen, det är bara att bjuda igen!