söndag, januari 17, 2010

Svett-chock!

Ta upp skrivandet var det! Basta!


Jag har just klivit ner från det självinskaffade tortyrredskapet avsett för mig. Min Orbitrekk. Fast den heter OrbiTrac, för den är från Jula. Det finns gränser för vad jag spenderar på ett tortyrredskap. Jag är svettig, skakig och lite hög på adrenalin. Jag tror min kropp tolkade den extra aktiviteten som varning för livsfara. Den trodde att barnen var i fara, att det brann eller att vi var jagade av rabiessmittade grizzlybjörnar (som är så vanliga härikring). Men det är bra, bara den hänger med - samarbetar - så får den tro vad den vill.

Det är inget nyårslöfte jag sysslar med. Som sagt så ger jag inte mycket för ett löfte avlagt under några typer av rus. Jag har helt enkelt bara bestämt att det får vara lite måtta på sötebrödsdagarna (koppling till semlor... åhh semlor!) Jag tror att min kropp har glömt bort att vi kan ha annat än vilopuls och är helt förvirrad nu. Och lite sugen på en semla.

3 kommentarer:

Niklas sa...

Nu är det flera veckor sen du bestämde dig. Fortfarande ganska taskig uppföljning på skrivarbeslutet

Niklas sa...

Sämst come-back ever

Karin sa...

F'lååååt!