söndag, januari 10, 2010

Dags att damma

Nä, undrar om det inte är dags att damma av skrivförmågan igen. Att ha en blogg är lite som att ha gymkort. Men jag ska ta tag i det. I år ska jag bli så textuellt vältränad att ni kommer undra om jag går på ord-steroider. Det är inget nyårslöft, jag har inget till övers för löften avlagda efter x antal glas champagne, mitt i natten medan fyrverkerier sprakar i bakgrunden. Det är inga löften, det är (fylle)snack. Önskedrömmar. Fantasier kantade med rosa champagnebubblor. Idag är det en helt vanlig söndag, mitt på dagen och jag är vid mina sinnens fulla bruk (så brukbara som mina sinnen någonsin kommer att bli i alla fall). Jag ska damma av skrivförmågan (blååås, host host).


Låt mig höra ett J! Låt mig höra ett (utdraget) A! Vad blir det??

2 kommentarer:

Misswar sa...

Ja. Det vore roligt!
Ordverifiering tycker till och med att du ska börja gasta.

Ewa sa...

JAaaaa! Låter som en bra idé! Jag försöker göra detsamma. Men har inte riktigt kommit i form än. Men den som väntar på något gott...!