onsdag, mars 19, 2008

Angående fläskkotletterna

Ja, just ja. Angående fläskotletterna, så var de slut när jag kom till affären. Jag köpte fjärilskotletter istället, fast det inte var extrapris på dem. Helt wild and crazy.

Efter att ha uppmuntrat Johannes att börja blogga tänkte jag att jag kanske skulle blåsa liv i min egen också? Men läs Johannes också, som satsar på att bli provocerar-kung i bloggvärlden. Go for it!

Medan jag uppmuntrade Johannes som bäst började jag fundera över varför jag själv bloggar(eller bloggade kanske det ska vara?) Det finns inget glasklart svar på den frågan. Jag bloggar dels för att jag älskar att skriva och uttrycka mig, dels för att jag vill träna på att skriva sånt som folk ska läsa(?) och för att skriva något som jag tänker mig att någon kan få utbyte av. Om så bara en snett leende eller en fundering. Om jag fick bestämma ett skäl till varför jag bloggar, om än inte helt sant, så skulle det vara för att jag måste få utlopp för en kreativitet som jag hoppas att jag har. Fast egentligen, om jag nu vill att det ska ett utlopp för kreativitet, så kan det djävlar i mig vara det också. Punkt.

Nej, om man skulle ta och göra sig ett flödesschema över påskstädningen?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Men Karin; givetvis är det din kreativa ådra som näst intill tvingar dig till att skriva. Tänk dig själv om dina fingrar inte längre skulle få dansa över tangentbordet likt en temperamentsfull tango, eller rentav sensuell salsa. Då skulle ju folk som du och jag spricka. Not...

ps: Trevligt med ett litet omnämnande:)

Bagera sa...

haha flödesschema, har jag också i programmeringen.

Jag har kört igång bloggen igen nu, inget mer snack om poker och såndant...Jaja ibland lyssnar jag på dig =)

Hur går studierna?