onsdag, maj 30, 2007

Ett levande preventivmedel

Jag berättade tidigare om uppgifterna vi har i kursen jag läser för tillfället. Artikeln om förlossningspsykos och allt det där, ni vet? *alla nickar igenkännande*

Igår träffade jag min responsgrupp, så vi kunde ge och få respons på våra essäer. Jag var den enda i gruppen som fått barn. De andra känner sig nog inte så sugna nu...

(GP står här för Grupp Medlem)

GP 1: Det här låter ju riktigt läskigt, men det är ganska ovanligt va?
Jag: Jaaa... det är väldigt få som drabbas och de flesta har redan en psykisk sjukdom i botten eller i närmsta familjen *försöker lugna*
GP 1: Jaha. För min mormor var psykiskt sjuk... undrar om hon inte till och med fick förlossningspsykos?
Jag: Oj...
GP 2: Jag vet att min kusin fick förlossningspsykos och ville inte veta av sitt barn de första månaderna. Men nu är hon ju frisk igen...
Jag: Oj...

*tystnad*

Jag: Fast idag är de nog bättre på att känna igen symtomen och sätta in medicinering i tid... kan jag tänka mig...

Jag tänkte hädanefter lägga till en titel till mitt namn i telefonkatalogen: Karin Cox, Preventivmedel - säkrare än p-piller.

5 kommentarer:

Sara med H sa...

Ha ha, ja, lite skrämmande var det faktiskt. Inga barn blir det här på ett tag inte, he he.

Karin sa...

Jamen asch då! Se på mig, jag har ju klarat mig fint :D Eller... det kanske var ett dåligt exempel, men som jag sa, det finns jättebra mediciner nuförtiden (i dagens samhälle)!

Studiomannen sa...

Jag tycker att det går bra att skriva:

Karin Cox - humorist - med rätt att underhålla! :-)

P&K!

Studiomannen sa...

Fast det heter "gruppmedlem" och inte grupp medlem.

Sorry: rättar sådant per automatik.

Fantastisk wv förresten: exilbo

Är det din karl? :-)

Karin sa...

Peter: Meh! Jag veeet! Skulle ju ba ytterligare förtydliga vad GP stod för... eller nåt! Men om du är ute på korståg för att bekämpa särskrivningar så hänger jag på. Bumselibums.

Ja, exilbo är min man och det är också den benämningen han går under här hemma, till vardags. Till fest kallar vi honom för Crockodile Dundee.