torsdag, april 19, 2007

Min rygg har gått i strejk

Inatt drömde jag att jag var gravid med trillingar. Min kropp försöker säga mig något. Typ: Ge dig in på det där spåret igen och du ska få... Min kropp kan känna sig lugn dock, vi ska inte in på det spåret igen. Vi ska nöja oss med att lååååna bebisar, sniffa på dem, gosa med dem och lämna tillbaka dem. Om någon i våran omgivning nu bara kunde sätta fart med den biten...

Ryggskott, mina vänner, det ska ni akta er för! Det har jag provat på de senaste dagarna och det är ingen hit. Läkaren jag var till i tisdags uttryckte, med ett snett leende, att jag hade "en ganska orginell stil". No shit, Einstein! Vidare tyckte han att det såg rätt "gosigt" ut, när jag klamrade mig fast kring nacken på maken för att överhuvudtaget kunna ta mig framåt. Maken tyckte mest att det var tungt. Han går fortfarande och gnuggar ena sidan av nacken, fast jag tagit mig fram för egen maskin i ett par dagar nu! Lite får man väl tåla? Däremot tycker jag att det har legat ovanligt mycket grönsaker på min tallrik den sista tiden...

Något annat jag har provat på de senaste dagarna är html. Igår lyckades jag att få till en sida med blå bakgrund, grön text, en lista och ett par länkar. Bara genom att skriva text! Vem hade trott att det var möjligt?? Förutom alla datorsnillen då... För varje kod jag skrev som faktiskt resulterade i det som var tänkt fick jag till en liten segerdans. Med betoning på liten. Med tårna. Sängliggandes. Men segerdans var det, none the less.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har varit förskonad från denna vad jag har hört ska vara en rätt plågsam åkomma.
Läkarens yttringar var, ursäkta ordvalet, ganska roliga. Inte kanske i situationen men i alla fall som läsning i efterhand.

hur kommer det sig att du börjat skriva HTML-kod? Så jobbade man ju, säg, mitten på 90-talet?

(springer fort iväg med risk för yttre inducerat ryggskott)

Karin sa...

Hmmppffhhh!! Därför att vad du än ska lära dig inom webbdesign i framtiden är baserat på att du har baskunskaper i html. Något jag till för ett par veckor sedan inte hade. Nu är det lite bättre ställt. And I'm not afraid to use it! HA!

Anonym sa...

Lucky you then! :)