torsdag, april 19, 2007

Fråga Karin

Det här med html och css: wtf?? Det måste finnas ett enklare sätt...

Nu när jag ändå har lite bloggtorka tänkte jag passa på att svara på några frågor. Jag utgår ifrån de googlingar som lett till min enkla, ödmjuka blogg:

  • Vakna illamåendes

Är du kvinna i fertil ålder är du sannolikt gravid. Det är bara till att känna kaffelukten. Om några månader är du stor som ett hus och kommer att få skapligt jobbiga kramper i magen. Resultatet blir villkorslös kärlek till en liten varelse som helt kommer att diktera ditt fortsatta liv.

  • Duktiga flickor

...tar på sig för stor arbetsbörda. Våga vara viljestark!

  • Vädret på side

Det här är en väldigt vanlig googling enligt mina arkiv. Varför? Den som kan svara på frågan är högst välkommen att göra det i kommentarerna. Men för att besvara frågan: Det blir blåsigt, kallt och lite regnigt. Tror jag.

  • Tvååring trotsålder

Gratulerar! Jodå, det är fullt möjligt att vara i den beryktade trotsåldern när man är två år. Lycka till!

  • Skillnad ironi och sarkasm

Mnjaa... jag är inte riktigt på det klara med det ska jag erkänna. Fast rent personligt tycker jag att sarkasm osar mer spydighet? Fast det kanske är mina egna konnotationer.

Därmed var dagens frågestund avklarad!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Sarkasm: "Snöar det ute?" "Nej, jätten fluff fluff askade sin cigarr på mig"

Ironi: När en racerbilförare överlever en totalkrasch med bilen men dör när han blir överkörd på ett övergångsställe.

Bagera sa...

Tjenare syrran!
Tänkte bara nämna att min blogg är uppe igen och för att stanna den här gången.
Jag har lovat att minst skriva ett inlägg varannan dag, helst mer..då kan du inte klaga på att de skrivs för lite iaf.
Kom gärna och kolla in den om du skulle ha lust!

Ha de bra Syrran!

Karin sa...

Niklas: Ja, jag sa ju det. Sarkasm dryper av spydighet...

Bagera: Ska genast kika...

Studiomannen sa...

Karin: känns som att Niklas har full koll på spydigheter... :-)

Skönt att få komma hit och sätta sig i den västmanländska skolbänken ett tag.

Bagera sa...

Hallå du som klagade på att ja skrev lite..och nu skriver man ständigt, men vad gör syrran då?! lägger av =D

Kom igen nu =D