fredag, november 16, 2007

Hobbies du inte visste fanns

Nu är det korvstoppning på hög nivå. Femhundra sidor teknisk, vetenskaplig litteratur på engelska, samt kompendier som väller in från alla håll och kanter, ska studeras in, förstås och tentas av om två veckor. Hur, hur, hur är det möjligt frågar jag mig.

Det är vid såna här tillfällen i livet som jag upptäcker nya hobbies. Nya intressen utvecklas, intressen jag inte visste att jag hade. Balansera pennor på pekfingret till exempel, är ett underskattat nöje. Mitt rekord är fem sekunder.

Sortera skrivbordet känns högaktuellt. Men det är väl inget intresse, tänker ni kanske då? Men det kan det utvecklas till. Exakt hur organiserat kan man ha det? Var går gränsen? När man är färdig med det rent fysiska skrivbordet, kan man fortsätta med det virtuella skrivbordet.

Bläckpennor kan användas till mycket. Är det ingen som tänkt på att använda dem till musik? Klickandet tycker jag kunde vara ett ganska schysst beat? Att slå mot allehanda saker på skrivbordet skulle också funka. Jag hävdar att jag kan klicka ledmotivet till Jönssonligan.

På framsidan på ett kompendie om piktogram hittade vi(jag och min grupp) en lustig figur. En gubbe som verkar springa, som har horn på huvudet. Jag hade ett förslag till tolkning av den, som jag kände mig både nöjd med och road av. Däremot tyckte jag mig höra ett plågat stön gå genom gruppen?



Min tolkning: Jag är ren

8 kommentarer:

Sara med H sa...

Jag är ren. Känns lite buskis va Karin? Ändå kan jag inte låta bli att dra på smilbanden!

Karin sa...

Hahaha! Det kanske var därför som det inte riktigt gick hem i alla läger? Pfft...

Anonym sa...

Vaddå, jag tyckte det var oerhört klarsynt, logiskt och på pricken! Går det att tolka på nåt annat sätt? :)

Anonym sa...

du är så jäkla rolig karin! och så kan jag berätta att jag har också kommit unnifunn med diverse hobbies på sistone.. : ) klockren tolkning av pictogrammet! kram lina (www.nogg.se/flinha)

Ataharis sa...

Karin, eftersom du uppdaterar så glest så är du härmed utmanad. Basta. :)

Vild-hallon sa...

Jag har utmanat dig... kanske samma utamning som Trulsa. Men du har väl lite julledigt att se fram emot, då kanske vi får se dig lite i bloggen också. :-)

Ataharis sa...

Hej Karin!

Tyvärr har jag på förekommen anledning blivit tvungen att lösenordsskydda min blogg. Det gör mig outsägligt ledsen och arg, men så är det tyvärr. Skriver mer om anledningarna i bloggen. Vill du fortsätta läsa, om du läser, kan du väl mejla mig, så skickar jag en inbjudan tillbaka. Använd atahari@hotmail.com, en tillfällig adress för just detta. Om du inte har min privata.

Hoppas du får en god jul också!

la linda sa...

låter som att du har fullt upp, hoppas ändå du kan njuta av nyårsafton och glömma bort allt vad tentor heter fór en kväll.